actions speak louder than words

Sunday, January 23, 2011

Posted by yuss yusoff on Sunday, January 23, 2011 in , , | No comments
Salam.

Semasa saya pulang menziarahi jenazah "che'' saya lebih kurang seminggu yang lepas saya dalam keadaan yang agak berduka. Namun hikmah Allah SWT mengatasi segala-galanya.

Setelah hampir 19 tahun tidak bersua muka, cuma mendengar khabar berita yang entah benar atau tidaknya, akhirnya ketemu juga saya dengan sahabat baik dan juga rakan sekelas semasa di SMK (A) Falahiah Pasir Pekan. Seingat saya kali terakhir kami berhubung sekitar 1992 itu pun ketika mengambil peperiksaan SPM.

Berkebetulan pula apabila diumumkan calon BN di Tenang ialah En. Azahar Ibrahim, nama ini hampir menyamai nama sahabat saya Azzaha Ibrahim. Sapaan nakalnya kepada saya tetap seperti 19 tahun yang lalu. Orangnya masih lucu, sehinggakan digelar Jahar Kartun oleh rakan sekolah.

Malangnya tak banyak berita yang kami dapat bualkan, dek karenah anak-anak saya yang 'lose control' kat kedai G-Orange tu. Rupanya dah berjaya benar sahabat saya ini. Muka selalu keluar 'paper'. Seorang Arkitek yang berjaya, menerajui Varna Art Gallery di KB, banyak menganjurkan pameran-pameran seni (ukir) dll.

Berbaloilah apabila beliau memohon menggugurkan subjek Kesusasteraan Melayu masa tu (SPM) dan digantikan dengan subjek Lukisan (rasanya dia lah satu-satunya pelajar SMK A yang ambil lukisan masa tu) walaupun terpaksa merayu dengan pihak sekolah.

Kami cuma sempat bertanyakan 'geng karib' masa kat SMK A Falahiah dulu-dulu. Ridzuan Mukhtar aka Due DDulu, Nasharuddin Ramli aka Mek Nah. Ah teringat semula kenangan manis pahit zaman sekolah dulu-dulu.

Insyaallah sampai ketemu lagi.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter