actions speak louder than words

Saturday, January 29, 2011

Posted by yuss yusoff on Saturday, January 29, 2011 in , , , , | No comments
Salam.

Seramai 40 orang guru SMSKP berkunjung buat julung kalinya ke SM Sains Kuala Selangor (KUSESS) untuk benchmarking pertama tahun 2011 ini. Rombongan yang diketuai oleh Tuan Pengetua Cemerlang SMSKP Tuan Haji Ismail bin Ibrahim ini disambut dengan semarak paluan kompang yang mengujakan dari pelajar-pelajar KUSESS.

Ditambah pula senyuman meleret Puan Hajah Rossminah bt Yamin selaku Pengetua Cemerlang (JUSA) KUSESS dan guru-gurunya menyambut kedatangan kami, melenyapkan semua keletihan dari perjalanan yang jauh. Lenguh-lenguh belakang kerana melalui jalan seakan trek 'kuda' endurance semakin hilang.

Fokus utama bencmarking ini ialah untuk melihat dan belajar di atas kejayaan pentadbiran KUSESS melatih staf akademiknya ke arah Guru Cemerlang (seramai 11 Guru Cemerlang di KUSESS).

Fokus kedua ialah tentang pelaksanaan program 3K (keceriaan sekolah, bilik-bilik khas dll) di KUSESS dan akhir sekali melihat pelaksanaan program pemantapan akademik khususnya untuk tahun-tahun peperiksaan (PMR dan SPM).

Alhamdulillah benchmarking kali ini dilihat amat berjaya dan mencapai matlamatnya. Tetiba je bersemangat nak jadi GC. Tapi paling mengujakan ialah "Majlis Ambengan". Teringat kenangan kat SBP Intergrasi Mersing (SMSSI) dulu- dulu .

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter