actions speak louder than words

Tuesday, November 30, 2010

Posted by yuss yusoff on Tuesday, November 30, 2010 in , , | No comments
Salam.

Setelah bermukim selama lebih kurang 7 hari di Banda Aceh ini, tibalah masanya untuk berangkat pulang. Banyak pengalaman pahit manis di sini. Bak kata cerdik pandai jauh perjalanan luas pemandangan.

Bandara Internasional Sultan Iskandar Muda yang berdiri teguh dengan kubah-kubahnya (laksana masjid) itu seolah-olah menggamit sesiapa saja untuk kembali semula ke Tanah Serambi Mekah, Bumi Rencong ini.

Saya tinggalkan Banda Aceh dengan berita hangat bahawa Bapak SBY akan hadir ke sana merasmikan satu kem (pengakap kalau tak silap saya). Jalan-jalan mula di'tawan' oleh tentera-tentera dan kenderaannya (macam situasi darurat pulak lagaknya).

Hangat juga apabila Gabenor Aceh Bapak Irwandy Yusoff memberikan amaran akan mem'blacklist'kan kontraktor-kontraktor yang terlibat jika gagal menyiapkan prasarana di kem tersebut sebelum hadirnya Bapak SBY (Presiden Indonesia).

Lagi hangat isu memperlecehkan al-Quran dengan 'gaya mengail' di salah satu kursus motivasi 'bina diri' khabarnya. Nanti saya perincikan dengan Bapak Azhar di Banda Aceh.

Insyaallah.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter