actions speak louder than words

Thursday, October 28, 2010

Posted by yuss yusoff on Thursday, October 28, 2010 in , , , | No comments
Salam.

Dua tiga hari kebelakangan ini ramai dok sibuk cerita pasal bola. Final Piala Malaysia la kan. Ada cerita yang sedap di dengan dan ada pula yang menyenakkan hati.

Cerita yang tak sedap didengar : dalam keghairahan penyokong Kelantan menyatakan sokongan yang tak berbelah bagi kepada pasukan kesayangan, mereka dikejutkan dengan penggantungan Ketua Jurulatih B.Sathianathan. Tapi lepas kena komplen, tarik balik penggantungan.

Tindakan FAM ini seumpama menangguk di air keruh, biar pun mereka menafikan dan serta merta menarik balik penggantungan jurulatih yang penuh pengalaman itu hari ini. Alasannya kerana Sathia telah membuat rayuan dan perkara ini akan dibincangkan dalam mesyuarat. Masa jatuh hukuman hari tu tak siasat betul-betul ke?

Dah tu harga tiket untuk final dinaikkan harganya hampir 50%. Ingatkan pimpinan-pimpinan baru FAM akan berubah demi kepentingan penyokong dan peminat bolasepak tanahair, tapi nampak gayanya tak sampai setahun lain pula yang jadinya, ibarat buah cempedak menjadi nangka. Nampak gayanya Annuar Musa, Afandi dan Hamidin belum lagi mencengkam kuku di FAM.

KAFA pun sama, tiket yang harganya RM30 itu dijual berpakej pula. Tak tahu ke bukan semua orang mahu membeli tiket beserta cenderamata?. Bila dah buat keputusan, lepas tu 'cancell'. Lepas tu cakap kos tinggi la macam macam.

Dalam bab ni FAM dan KAFA macam adik beradik.

-gambar ambil kat kerabu bersuara-

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter