actions speak louder than words

Monday, October 25, 2010

Posted by yuss yusoff on Monday, October 25, 2010 in , , , | No comments
Salam.

Begitulah diibaratkan hasil tindakan 'semerta' dan penuh misteri penggantungan ketua jurulatih Kelantan, B. Satianathan selama 6 bulan dari sebarang acara anjuran FAM dan denda sebanyak RM2000.00 atas kesalahan 'mengomplen' secara terbuka FAM di media tentang perlawanan antara Perlis dengan Terengganu (di mana perlawanan timbal balik patut diadakan) .

Dikatakan hal 'mengomplen' ini telah berlalu lebih kurang 2 bulan yang lepas tapi kenapa tindakannya baru diumumkan Jumaat lepas. Ada apa-apa ke ni? Tangan-tangan ghaib?

Dalam bab ini nampaknya FAM agak terkedepan. Bab menjatuhkan hukuman akibat keganasan penyokong Kelantan pun terkedepan. Namun dalam bab mengambil tindakan ke atas kekecohan yang diwujudkan oleh penyokong negeri lain, FAM sangat-sangat terkebelakang.

Menarik juga negeri yang terlibat ialah Perlis. Pengalaman saya terperangkap selama lebih kurang 30 minit dalam Stadium Utama Kangar pada perlawanan separuh akhir kedua Piala Malaysia tahun lepas (2009) amat menakutkan.

Mana tidaknya ketika perlawanan tamat, saya bersama-sama berduyun-duyun penyokong Red Warrior (termasuk Ust Rahimi IPGM Perlis : nasib baik kita selamat ye ustaz) terkejut kerana pintu keluar dihalang dan kami yang masih berada dalam stadium hanya menunggu dan mengelak objek yang dibaling dari bawah ke dalam stadium seperti batu, kayu dan objek keras lain dari mengenai kepala.

Hampir 30 minit barulah keadaan diredakan dengan kawalan pihak berkuasa (polis dan JPA). Namun menyakitkan hati bila melihat beberapa kenderaan dirosakkan cermin sisi, no plate, wind screen pecah, dan bas pecah cermin dan kemek kerana dibaling batu. Walaupun dikhabarkan laporan polis telah dibuat tapi tiada tindakan dari FAM. Ajaib kan.

Apa yang berlaku : Kelantan didenda RM50 000.00, Perlis lepas begitu sahaja. Bias sungguh FAM. Lagi ajaib. Gajah didepan mata tak nampak.
:: gambar ambik dari Harian Metro ::

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter