actions speak louder than words

Thursday, August 12, 2010

Posted by yuss yusoff on Thursday, August 12, 2010 in , | No comments
Salam.

Semalam saya bersama isteri mengunjungi bazaar Ramadhan di Changlun. Tujuannya tidak lain dan tak bukan membeli juadah berbuka puasa. Inilah tempat rutin kami untuk berbelanja di bulan puasa ni sejak 5 tahun yang lepas (sekali sekala ke Napoh, Arau dan Kangar).

Namun kali ini suasananya amat berbeza, dengan gerai yang berniaga tidak sebanyak tahun-tahun lepas (mungkin kerana peniaga dah berpecah dua, satu lagi bazaar yang baru dibuka di ruang kosong belakang Restoren Yasmeen).

Tapi tak kisah la banyak ke sikit gerai, yang pastinya lauk mesti kena selera. Lagipun bukannya nak borong semua. Namun yang terkejutnya bila tengok harga lauk pauk yang dijual. Bayangkan keli bakar yang panjangnya cuma sejengkal dijual dengan harga RM3.00 dan gulai kawah semangkuk (plastik) RM5.00. Wah! Wah! Wah! benar-benar Barang Naik kali ni.

Dalam dok tak puas hati tu beli juga, dah itu seleranya. Sebelum balik sempat juga beli air kegemaran 'nira' (di Kelate panggil Air Tuak) harganya tetap sama RM2.00 (macam tahun-tahun lepas) tapi airnya cuma diisi separuh plastik. Emmm duit-duit.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter