actions speak louder than words

Sunday, March 14, 2010

Posted by yuss yusoff on Sunday, March 14, 2010 in , , , | 3 comments
Salam.

Bangga rasanya bila dengar berita 26 calon dapat 'straight A', 5 calon dapat A+. Lagi bangga bila baca kat paper macam-macam cerita pasal DERMA ni. (Tapi setakat bangga je la coz saya dah tak mengajar kat situ lagi) Tapi begitulah hakikat seorang guru, mesti nak ambil tau tentang pencapaian anak-anak muridnya. Lagi-lagi yang sentiasa 'berurusan' pasal 'study' ni.

Saya yang dah pindah ni pun rasa bangga lagi, apa la perasaan cikgu-cikgu yang masih ada kat situ? Kembang kempis la jawabnya. he he he. Tahniah juga la kat Cikgu Norlia (Pengetua) dan Cikgu Shaharim (PK) coz jaga budak tu baik-baik.

TAHNIAH sekali lagi kat DERMA kerana berjaya mengekalkan kesinambungan PMR hari tu ( 6th best in nation) dan memahat nama sebagai antara sekolah terbaik di Malaysia dengan Akmal Hidayat ditangga ke 4 Malaysia (Hebat juga ulat buku ni). He he he..

Err tertanya-tanya juga apa jadi dengan "G17" kita tu. Mungkin Cikgu Dahasry boleh jawab ni.

Alfun Mabruk SMK Derma.

Wassalam.

3 comments:

hanan said...

ustaz,tahun depan tgk muka saya naik paper pulak untuk result spm..
hahaha
:D
g17? ok ja kot.. tp ada jugak failed rasanya..

Anonymous said...

kalau betul hanan ustaz belanja!

Unknown said...

Secara umumnya, G17 tu berjaya...
Haikal, misalnya, dpt A dlm Maths..
Sekurang2nya, tak ramai yg fail subject2 kritikal spt Fizik, Kimia dan Add Maths. Ada yg fail tapi bilangannya amat kecil... Yang paling banyak pun Add Maths. 5 dari G17 dan lagi 5 dari kelas lain...

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter