actions speak louder than words

Monday, November 09, 2009

Posted by yuss yusoff on Monday, November 09, 2009 in , | No comments
Salam.

Sabtu yang amat mengujakan bagi seluruh peminat wira merah sebenarnya. Sejarah bakal tercipta. Begitulah angan-angan dan cita-cita besar puluhan ribu peminat setia wira merah termasuklah saya. namun Allah Maha Berkuasa atas segalanya.

Memori Sehari Ke Bukit Jalil :

10.30 : Bertolak dengan bas Ekspres Durian Burung ke KL.

4.30 : Sampai di Pudu KL dengan suasana yang tak selesa, pedih perut, sebab sekalipun bas tak berhenti makan. Tak pernah lagi nak bas ekspres yang tak berhenti untuk penumpang makan (nampak macam ada yang tak kena).

4.55 : Bertolak ke Bukit Jalil dengan LRT. Suasana dalam LRT penuh dengan 'gelombang merah' memenuhi gerabak LRT. Amoi yang pakai baju merah pun disakat menyokong wira merah.

5.25 : Sampai di Bukit Jalil. Sekali lagi gelombang merah melanda LRT.

7.30 : Peminat telah memenuhi Stadium Nasional Bukit Jalil. Keadaan agak berasak-asak tetapi terkawal. Suasana dalam stadium amat menggamatkan. Namun yang tak sedap percikan dan letupan bunga api mendominasi sorakan peminat setia kedua-dua pasukan. Kalah raya cina.










8.50 : Perlawanan di mulakan agak lambat. 5 minit pertama amat mengujakan. Namun minit-minit berikutmya amat-amat mengecewakan. Hancur. Serba tidak menjadi. Kijang mabuk lampu. Pahlawan kalah sebelum berjuang. Begitulah gambaran permainan yang ditunjukkan oleh pasukan wira merah.

9.30 : Separuh masa pertama tamat ketinggalan 0-1 amat mengecewakan para peminat. Gol mudah hasil kealpaan pertahanan, merentap terus semangat puluhan ribu peminat (pemain juga saya rasa).

9.45 : Separuh masa kedua bolos lagi satu gol hasil ketidaksefahaman Halim Napi dan pertahanan. 2-0. Sepakan penalti menjadiikan kedudukan 3-0. Ramai peminat mula keluar stadium. Tapi saya masih menunggu untuk gol pertama wira merah. Akhirnya menjelma jua.

Suasana mula menjadi tidak terkawal, segelintir penonton wira merah mula bertindak liar (saya amat tidak suka perkara ini berlaku) dengan menjatuhkan kain rentang, membakar bendera, membakar kerusi, membaling objek, meletupkan bunga api dan menggoncangkan pagar bukan menggambarkan ssifat sebenar rakyak Kelantan. Amat tidak beradab mereka ini. Malu saya sebagai rakyat Kelantan.

10.40 : Perlawanan ditamatkan dengan kedudukan 3-1 memihak kepada jang hobin. Tahniah. Kecewa. Perit dan terkilan bila pasukan yang dilabelkan favourite kalah dengan jaringan yang besar, tidak menunjukkan prestasi sebenar. Bertambah perit bila menyaksikan Pasukan Jang Hobin dinobatkan sebagia Juara Piala Malaysia 2009.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter