actions speak louder than words

Sunday, October 25, 2009

Posted by yuss yusoff on Sunday, October 25, 2009 in , | No comments
Salam.

Sekarang ni tengah berlangsung Mini MAHA (Malaysia Agriculture, Horticulture and Agrotourism) 2009. Dah masuk hari last dah pun. Buat kat depan rumah saya di Changloon ni. Programnya bagus tapi promosinya nampak macam tak bersungguh je.

Saya memang minat dengan pertanian ni, maklumlah darah daging petani, 'pure' kampung mari. Dibesarkan dengan bau-bauan lembu dan kambing, kebun getah menjadi 'taman permainan' bahkan saya lebih teruja berada di rimbunan hutan berbanding , 'rimbunan' batu bata moden sekarang.

Rumah saya yang sekelilingnya batu dan pasir ni pun saya cuba sedaya upaya jadikannya 'hijau' macam kat kampung sana. Tapi 'kehijauannya' agak terbatas atas faktor cuaca. Panas sangat kat utara ni. Payah pokok nak hidup.

Namun begitu saya tidak berkesempatan menjengah di awal pelancarannya, kerana terpaksa ke USM P.Pinang pada hari Jumaat lepas dan balik sini semula petang tadi. Jadi terlepaslah beberapa program awal yang bermanafaat seperti kuliah oleh Y.Bhg. Ust Dato Abu Hasan Din al-Hafiz (Jumaat malam hari itu). Lama dah dengar ceramah Y.Bhg. Ust Dato Abu Hasan Din al-Hafiz ni tapi apa nak buat, tak ada rezki.

Insyaallah petang sikit ingat nak berkunjung juga ke MAHA ni, bawa anak-anak tapi macam nak hujan pulak. Semoga Allah permudahkan segala. Amin.


0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter