actions speak louder than words

Monday, February 23, 2009

Posted by yuss yusoff on Monday, February 23, 2009 in , , | No comments
Minggu lepas adalah waktu yang paling sibuk. Dengan tugas dan tanggungjawab baru di sekolah, yang memerlukan saya memastikan Kejohanan Olahraga Tahunan kali ke 49 SMK Derma berjalan lancar, merupakan satu tugas yang maha berat buat saya yang tiada pengalaman langsung dalam bidang koku ni.

Namun setelah semuanya bertungkus lumus dari mula rehearsal sampailah ke akhir kemuncak perasmian kejohanan, Alhamdulillah semuanya berjalan lancar, berjaya juga akhirnya. berkat kesabaran dan pertolongan sahabat-sahabat seperjuangan guru-guru yang memang arif dalam bidang koku ni dan tak lupa pelajar-pelajar yang tak jemu-jemu berusaha memastikan ianya berjalan seperti yang dirancang. Sedikit kelemahan dan salah silap minta diampunkan. BERUSAHA TETAP BERJAYA! Insyaallah! Syukran Jazilan semua. MAJU DERMA MAJU DERMA!

Hari ini pun kalut lagi kat sekolah. Keberangkatan DYTM Raja Muda Perlis Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail ke SMK Derma untuk Penganugerahan Kecemelangan dan Anugerah Khas Yayasan Tuanku Syed Putra, walaupun sekejap je tapi persediaan ambil masa hampir dua minggu. Bagus juga ada program macam i berubah sakanla wajah sekolahku, kalau tidak ntah bila la nak berubah.

Tapi yang tak sedapnya persediaan yang lama telah dikaburi oleh kesilapan2 yang memang tak terduga! Dari upacara menaikkan bendera dan macam2 lagilah. Dirgahayu Tuanku! Itulah kuasa Allah SWT tiada siapa yang boleh menghalangnya dari berlaku sesuatu peristiwa baik atau buruk. Sesungguhnya Allah adalah sebaik2 perancang (pelaksana) !

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter