actions speak louder than words

Saturday, February 07, 2009

Posted by yuss yusoff on Saturday, February 07, 2009 in | 1 comment
Salam, entry saya kali ini masih lagi tentang pelantikan mufti kerajaan negeri Perlis, tempat saya berkhidmat di jalan Allah SWT (semoga Allah SWT meredhainya samada yang jahar dan sirr) .

Setelah memasukkan entry sebelum ini, adalah satu dua sahabat yang menegur tentang ucapan alaun saya, seolah-olah saya suka dan redha tentang pelantikan mufti baru ini. Ingin saya tegaskan saya bukannya penyokong golongan ini. TIDAK sama sekali!!

Terus terang saya katakan saya bukanlah seorang yang amat alim untuk menilai keperibadian seseorang, tetapi saya percaya ianya boleh di atasi dengan menyelusuri bukti-bukti yang ada. Benarlah khabar yang mengatakan ada sebab utama yang kukuh tentang pelantikan mufti baru ini. Antaranya ialah asas kefahaman dan perjuangan yang sama dengan mantan mufti yang lepas! bahkan ianya dikatakan dicadang oleh mantan mufti itu sendiri.

Bagi saya ada juga benarnya, mustahil tidak ada seorang pun di utara ini walaupun bukan dari negeri Perlis yang layak memegang jawatan yang mulia itu!

Mantan mufti yang lalu penuh dengan kontroversi yang sukar dijangkakan, bahkan ada sebahagiannya menyebabkan keadaan agak berkocak di negeri Perlis ini bahkan ada sebahagian lagi menggegarkan negara. (saya pernah tulis dalam entry yang lepas).

Persoalan layak atau tidak? saya serahkan kepada anda untuk menilainya :
sebagai maklumat tambahan anda boleh menyelusuri ke laman ini

http://al-hanief.blogspot.com/2009/02/50-sebab-kenapa-juanda-tidak-layak-jadi.html

Namun begitu besar harapan saya agar isu ini sampai juga ke penghujungnya walaupun itu hanya mimpi indah indah di siang hari, kerana dari apa yang ucapkan oleh mufti baru ini dalam wawancaranya, perjuangan mantan mufti akan diteruskan menggunakan uslub yang lebih lembut.
Sama-sama kita berdoa
agar Allah sentiasa meletakkan hati kita kekal di jalan yang benar,
AMIN.



1 comments:

nagaliar said...

nk jadik mufti nie bukannye senang....ruang lingkup tanggungjawabnye merangkumi maruah islam tue sendiri...w/pun sentiasa dilimpahi keberkatan idup tp dugaannye sgt besar (syaitan+iblis yg menghasutnye de lah berpangkat mufti gak gamaknye)...

sebagai golongan marhaen...bgk sy lor...sesiapa shj yg luas pengetahuan dlm bidangnye mmg patut dilantik asalkan memberi manfaat kehidupan mahluk dibumi dan dilangit...hu3

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter