actions speak louder than words

Monday, February 13, 2012

Posted by yuss yusoff on Monday, February 13, 2012 in , , , , , | No comments
Kejohanan yang berlangsung pada 8-12 Februari lepas diadakan di SESTA (SM Sains Tapah). Sebanyak 15 pasukan mengambil bahagian iaitu semua SBP ZOn Utara yang merangkumi Kedah, Perak, Perlis dan Pulau Pinang.

Dalam kejohanan kali ini, pasukan semi-finalist pada tahun lepas diundi mengetuai kumpulan masing2. Juara bertahan SMS Sultan Muhammad Jiwa mengetuai kumpulan A, Naib Juara 2010 SEMESTI kumpulan C, MCKK kumpulan B dan STAR kumpulan D.

Kejutan berlaku apabila finalist pada tahun lepas SM Sultan Muhammad Jiwa dan SEMESTI gagal melayakkan diri ke peringkat separuh akhir kerana kalah dalam pertandingan peringkat kumpulan (hanya Johan dari setiap kumpulan layak ke peringkat separuh akhir).

SMS Kubang Pasu diundi dalam kumpulan B bersama-sama dengan MCKK, SERATAS dan SMSAH. SMS Kubang Pasu hanya mampu memenangi satu perlawanan iaitu dengan SERATAS dengan 1 wiket. Sebelumnya tunduk pada SMSAH dengan 10 wikets dan MCKK dengan 8 wikets.

STAR telah dinobatkan sebagai Johan mengalahkan MCKK di perlawanan akhir dengan 13 larian (113-100), 10 wiket. SMS Tun Syed Sheh Shahabuddin dan SMS Pokok Sena diiktiraf tempat ke 3 bersama.

Semoga penganjuran kejohanan akan datang akan lebih gemilang dan penuh dengan semangat kesukanan.




0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter