actions speak louder than words

Wednesday, January 04, 2012

Posted by yuss yusoff on Wednesday, January 04, 2012 in , , , , | No comments
Disebalik kelam kelibut tentang dasar segera KPM di mana pelajar luar bandar dan miskin (tegar) yang memperolehi 4A 1B dan 3A 2B akan 'diserap' ke seluruh SBP di Malaysia, menjadikan persaingan sengit dengan pelajar yang mendapat 5A sehinggakan pelajar '5A terpaksa mengalah' memberi lalauan kepada pelajar 4A 1B dan 3A 2B menghuni SBP.

Namun begitu suasana meriah pendaftaran pelajar F1 intake pertama 2012 kali ini tidak terkesan dengan dasar tersebut. Hasilnya 117 pelajar telah mendaftarkan diri walaupun pada dasarnya dikatakan intake sebenarnya ialah 154 pelajar.

Sekali lagi saya dipertanggungjawabkan sebagai MC majlis. Dalam ucapan alu-alaun, sengaja saya tegaskan tentang kesediaan pihak sekolah menerima pelajar dengan menerapkan dasar pintu terbuka dan telus, namun perihal ini perlukan kerjasama sepenuhnya ibu bapa dan penjaga untuk menjelmakan kelangsungan kecemerlangan akademik dan sakhsiah.

Ditambah dengan penegasan yang dibuat dalam ucapan oleh Tuan Pengetua (Tn Hj Ismail Ibrahim) dan PK HEM (Abdul Talib Hj Sulaiman) memungkinkan pemahaman tentang kehidupan di SBP semakin membekas di hati ibu-bapa penjaga.

Insyaallah diharap warga baru SMSKP akan bertahan fizikal dan mental menghadapi 3 minggu program suai kenal yang baru diperkenalkan SBP.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter