actions speak louder than words

Sunday, December 25, 2011

Posted by yuss yusoff on Sunday, December 25, 2011 in , , , | No comments
Salam.

Kesungguhan pemain2 TRW bertahan hingga akhir dengan 9 keupayaan wajib dipuji. Walaupun aura fanatik penyokong semakin membumi di Stadium Sultan Muhammad IV, namun perasaan itu seakan tidak wujud dan tak melekat kuat dalam diri dan otak 2 pemain TRW ni.

Bahkan demo 2 ni seakan tidak tahu menilai prestij perlawanan malam tadi, dengan slogan Piala Permai dan Piala Uniti itu pun masih tak faham2 maksud dan tujuan perlawanan tersebut. Tindakan kurang cerdik dan semberono bahkan (tork bijok) telah sedikit sebanyak menggugat semangat melawan rakan sepasukan lain.

Senario ini seakan mengulang kembali cerita-cerita lama awal 90an, di mana senario bolasepak di Kelantan khasnya yang menjadi bualan kerana ketidakstabilan emosi pemain2nya. Sehinggakan slogan penyokong pada masa itu iaitu "cah keting" seakan meredhakan tindakan panas segelintir pemain pada masa itu.

Siapa yang mudah lupa dengan tendangan kung-fu ala Eric Cantona keeper TRW Halim Napi (oghe Kelate kato jerk). Hal ini seakan membenarkan kata-kata seorang jurulatih jika mahu TRW kalah mainkan emosi mereka. Bila nak berubah ni tak tau la. Pade-pade la wei.

Tapi kira kemas juga la mainan malam tadi dengan 9 kekeuatan pun Persebaya tak boleh score banyak. Lagi kemas kalau pemain import tu rajin sikit. Minggu depan ni cerita lain la. Gomo!

:: gambar tu ambil kat TRW.com

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter