actions speak louder than words

Friday, November 04, 2011

Posted by yuss yusoff on Friday, November 04, 2011 in , , , , | No comments
Salam.

Seperti sudah menjadi kelaziman semenjak dua ini, Majlis Restu Ilmu akan diadakan apabila waktu semakin hampir menjejak peperiksaan. Entahlah pelajar-pelajar yang diraikan ini dapat menangkap maksud tujuan majlis dianjurkan.

Saya diberi kesempatan sekali lagi menyampaikan sepatah dua kata menekankan kepentingan restu dan redha dalam disiplin menuntut ilmu.

Saya lihat mereka agak bersahaja menangkap butir kata ucapan saya. Mungkin sudah berkali-kali mereka dengar apa yang saya sampaikan. Mungkin juga sudah muak dengan bebelan saya setiap hari. Apabila bersua muka, mesti ada yang nak diperbetulkan.

Di mata guru nampak ada yang tak kena namun di mata pelajar indah belaka.Sudah menjadi adat dunia.




0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter