actions speak louder than words

Monday, November 21, 2011

Posted by yuss yusoff on Monday, November 21, 2011 in , , , | No comments
Salam.

Hari ni pagi2 lagi dah sampai sekolah. Hujan pulak tu. Itu yang buat rasa liat nak keluar rumah pagi td. dah kepala kita dalam 'setting mode' cuti faham2 saja la. Hari ni exam Kertas Pendidikan Islam 1 & 2. Kebetulan dah dijadualkan kena bertugas hari ni. Itu yang 7.20 dah sampai sekolah. 

Datang pagi ni bukan apa bagi motivasi sikit kat depa ni. Semalam hampir separuh hari ada kelas dengan depa, kesian pulak tengok, semua muka stress semacam je. Jadi saya plan tak nak buat apa2lagi (ajar), cukup la dengan kelas selama ni. Tunggu depa mai tanya je! Alhamdulillah positif. 

Tapi pag2i ni tengok muka depa lagi stress, yang dah biasa dapat A+ pun dok kerap mai tanya itu ini.Tak boleh jadi ni, cuma satu pujian untuk semua, tak perlu lagi nak keluarkan salinan slip, surat perakuan, tak cukup alat tulis dll. Semua dah ready! Tahniah!

Cuma yang lawaknya ada yang mai tanya : "tau tak masuk soalan apa?". Selamba je saya jawab kalau saya tau pun saya takkan habaq kat kamu. Kalau zaman saya ('92) tanya macam ni sah2 kena pelangkung kepala dengan cikgu2!

Dalam hati saya : desperate sangat dah ke depa ni?  Tapi fahamla kita, dulu pun masa nak ambik SPM lagi teruk dari depa. Doa apa tak baca.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter