actions speak louder than words

Wednesday, November 16, 2011

Posted by yuss yusoff on Wednesday, November 16, 2011 in , , , | No comments
Salam.

Kebetulan Selasa malam Rabu lepas mood anak-anak sangat baik. Tak ada impeachment kat mak dan ayah di malam tu. Jadi saya berpeluang menonton tv dengan aman buat seketika tanpa diganggu dengan chanel 613 dan 616. 

Terkejut ada gembira pun ada. Apabila buka TV9 untuk rancangan Halaqah muncul 2 ahli panel yang tak asing lagi Prof Dato' Dr Haron Din dan Datuk Dr Hasan Ali. 

Mulanya ingat dah buang tabiat apa TV9 ni al maklumla depa dua ni dah lama 'dikuburkan' dan tak ke udara, khususnya di kaca tv.Tapi Jawapan mudah kita boleh bagi jika ditanya kenapa, depa la ni ada dalam kem pembangkang.

Alhamdulillah nampaknya TV9 menepati slogan rancangan Halaqah iaitu Akar Tradisi Ilmu. Saya percaya mereka dijemput kerana ilmu yang mereka ada, berkebetulan membincangkan isu yang amat serius iaitu isu akidah! Tahniah TV9! 

Tetapi kalau moderator Hj Ahmad Noor Sulaiman lebih cergas  mengutarakan soalan2 yang lebih tuntas dan terperinci lagi terkini (bukannya soalan yang terlalu umum) tentunya masa 1 jam yang diperuntukkan akan dimanafaatkan sepenuhnya oleh 2 ahli panel yang telus itu, maka akan berpuas hati lah ratusan jemaah yang memenuhi masjid pada masa itu.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter