actions speak louder than words

Monday, June 20, 2011

Posted by yuss yusoff on Monday, June 20, 2011 in , | No comments
Salam.

Menjadi rutin biasa, jika balik awal dari sekolah, saya akan terus ambil anak kat pusat asuhan. Seperti biasa juga anak sulung saya sentiasa merungut kenapa ambil lewat sangat, walhal jam kat tangan saya baru 3.45 petang. Aduhai anak.

Sambil tersenyum lebar saya kata kat dia. 'Kira OK la along balik masa ni, tengok sana, ramai lagi kawan along yang tak balik", sambil menunjukkan kawan-kawan sebayanya yang bergayut di grill taska menunggu penjaga masing-masing untuk dibawa balik.

Tersenyum lebar dia bia tengok kawannya melambai-lambai kat dia sambil melambai sama. Tapi mood dia macam tak elok je, saya tukar tajuk perbualan dan tanya dia "Apa along belajar kat sekolah hari ini?". Cepat je dia tanya saya balik "Sekolah pakai lampin ke tak pakai lampin?". Maklumlah pagi dari jam 8 samapi 12.30 bersekolah di sekolah 4 tahun ke atas (tak pakai lampin) 12.30 sampai 5.00 ke taska bersama-sama adiknya yang masih pakai lampin. "Dua-dua la" kata saya.

Dengan bangganya dia menunjukkan sehelai kertas A4 yang dilipat dua dan tertulis selamat hari dengan gambar bapa dan anak situ. Penuh dengan warna-warni rupa si bapa diwarnakannya, katanya "Selamat hari Bapa Abah". Aduhai anak. Terima kasih.

Tak perasan pulak 19 jun sambutan hari bapa, walaupun dok dengar sentiasa promo kat Sinar fm pagi-pagi time on the way ke sekolah.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter