actions speak louder than words

Monday, March 07, 2011

Posted by yuss yusoff on Monday, March 07, 2011 in , , , , | No comments
Salam.

Setelah berkampung selama 5 hari, akhirnya SMS Sultan Muhammad Jiwa dinobatkan sebagai Johan bagi Kejohanan Kriket Piala Tan Sri Hamzah antara SBP Zon Utara bagi tahun 2011. Kejayaan manis yang dicapai ini amat bermakna. Selaku tuan rumah mereka berjaya memanafaatkan segala kelebihan yang ada untuk meraih kejayaan.

Ternyata bimbingan jurulatih dan pemain-pemain dari sekolah-sekolah yang berdekatan (di daerah KMY-Johan Kriket MSS Kedah) yang akan mewakili Kedah ke peringkat kebangsaan dan diwakili oleh sebahagian pemain yang akan mewakili Kedah nanti, dilihat amat berbaloi.

Sebanyak 15 pasukan yang mengambil bahagian dalam kojohanan ini, di mana ianya merangkumi 4 negeri di utara iaitu Perlis, Kedah, Pulau Pinang dan Perak. 4 pasukan yang dianggap favorite iaitu SEMESTI, MCKK, SMSSMJ dan STAR menepati ramalan apabila berjaya menempatkan diri ke Separuh Akhir.

Manakala pasukan-pasukan baru seperti Sains Bagan Dato (SABDA), Sains Tapah (SESTA) dan Sains Kubang Pasu (SMSKP) dilihat berjaya memberikan saingan. Penyertaan sulung SMSKP mengejutkan ramai pihak apabila hampir-hampir mengalahkan SEMSAH (wakil Kubang Pasu dalam MSS Kedah yang lalu) dalam perlawanan kedua, namun pengalaman mengatasi segalanya.

Biarpun kecundang dalam tiga perlawanan peringkat kumpulan namun potensi besar untuk SMSKP memahat nama dalam arena kriket di SBP Zon Utara dilihat amat cerah. Semoga berjaya!

Keputusan Penuh :

Johan : SM Sains Sultan Muhammad Jiwa
Naib Johan : Kolej Melayu Kuala Kangsar
Ketiga : SM Sains Teluk Intan

Pemain SMSKP sedang beraksi

gaya sang juara

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter