actions speak louder than words

Saturday, November 21, 2009

Posted by yuss yusoff on Saturday, November 21, 2009 in , | 1 comment
Salam.

Bermulanya cuti akhir tahun (sekolah) pada hari ini, bermakna terhentinya 'hubungan peribadi' saya buat seketika dengan SMK Derma. Terhenti bukan bermakna terputus.

Mana mungkin saya memutuskan hubungan yang sudah sedia terikat kemas sejak 2006 lagi (tahun pertama saya di sini). Banyak sebab dan musabbab yang menghalang saya dari merealisasikannya.

Salah satunya yang sememangnya tidak boleh dinafikan oleh sesiapa hatta saya sendiripun : menimba pengalaman dan mengutip serta menitipkan ilmu.

Menjengah kembali awal perkhidmatan saya di sini (sejak berpindah dari SBP Integrasi Mersing, Johor (sekarang SMS Sultan Iskandar), saya cukup bertuah dan merasa amat-amat bersyukur kepada Ilahi kerana dipertemukan dengan bi`ah yang "melegakan " .

Tak tertanding status Sekolah Primier, Sekolah Bestari, Sekolah Kawalan dan terakhir Sekolah Kluster, (walaupun jauh panggang dari api tandingannya dengan bi`ah SBP Integrasi Mersing) baik dari sudut pelajar dan murabbinya. (maaf la bukan nak mengata tapi itu hakikatnya).

Cabaran besar juga sepanjang 4 tahun saya berkhidmat di SMK Derma ini, berhadapan dengan ibu bapa pelajar yang 'berpengaruh', ragam laku pelajar, tindak tanduk guru-guru dan sedikit sebanyak kata putus pihak pentadbir yang kadangkala membangkitkan rasa kurang senang, tak puas hati, marah dan jengkel.

Namun dengan 'inayah dan hidayah Allah, SWT dapat juga saya melalui semua itu tanpa perlu memperlekehkan, merendahkan apatah lagi mengainaya sesiapa. Terima kasih yang terhingga kepada sahabat-sahabat yang rela dan redha mencurah ilmu dan tunjuk ajar. (esp : Unit Koku dan Kurikulum).

Pohon ampun dan maaf kepada sahabat-sahabat guru yang tak sempat saya temui semalam (kelmarin) atas kesilapan, salah laku, kasar percakapan, ter'over' tindakan, tak terlaksana tanggungjawab. Semoga Allah mengampuni semua kesalahan saya.

Maju Derma Maju Derma.


1 comments:

hanan said...

cewaahhh ustaz... :)
apa2 pon,semoga berjaya.. hehe
tengok hilmey kat sana.. dia cakap dia takut ustaz p sana.. hehe..
apa2 pon,ustaz buat la account kat www.dcluster.net
da lama dah buat.. web tak elok sebab bajet tak banyak.. hehe
ini saja yang mampu.. terima kasih ustaz.

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter