actions speak louder than words

Friday, August 14, 2009

Posted by yuss yusoff on Friday, August 14, 2009 in , , | No comments
Salam.

Pagi kemarin bila saya sampai kat bilik peperiksaan suasananya agak kalut. Kalut dengan celoteh guru-guru yang menguruskan bilik tersebut. Apa tidaknya pening bila memikirkan karenah guru-guru lain yang berurusan untuk mengambil atau menghantar soalan dan skrip jawapan. Ada yang tersalah ambil sehinggakan kawan-kawan lain terpinga-pinga mencari serata ceruk tempat. Ada yang lupa langsung nak ambil sedangkan paper lagi 5 minit nak mula.

Namun keadaan senyap seketika bila Cikgu Roslela bagitau dia dapat sms dari sahabatnya di KL kata Ustaz Asri Rabbani meninggal. Innalillahiwainnailaihiraji`uun..tetiba deringan sms hp saya berbunyi. Isteri saya mengkhabarkan berita yang sama. Baru kemarin saya baca berita, tentang konsert Rabbani di Konsert Antara Dunia. Teringat foto beliau dengan aksi melutut sambil mengalunkan lagu dengan penuh semangat dalam paper yang saya baca.

Seingat saya, dulu ahli kumpulan Hijjaz yang meninggal, lepas tu Raihan, ni ahli kumpulan Rabbani pula. Dalam hati saya cuma terdetik Allah Maha Berkuasa. Teringat pertanyaan salah seorang pelajar saya. Kenapa orang baik-baik mati cepat?

al-fatihah.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter