actions speak louder than words

Sunday, June 28, 2009

Posted by yuss yusoff on Sunday, June 28, 2009 in , , | No comments
Salam.

Hari ini tirai Kejohanan Sukan Sekolah-Sekolah Premier Zon Utara 2009 berakhir. Perasmian penutupannya dilakukan oleh En. Nuzrin Nuiman, Ketua Sektor Pembangunan Kemanusiaan Jabatan Pelajaran Perlis.

Sebelumnya, perlawanan akhir bolasepak antara pasukan SMK Derma (Perlis) dengan Penang Free School (Penang) berlangsung penuh debaran. Perlawanan itu akhirnya menobatkan Penang Free School sebagai Johan selepas aksi sepakan penalti 3-0.

Perlawanan yang berlangsung sengit di awal permainan sehinggalah ke masa tambahan tanpa sebarang jaringan. Permainan kedua-dua pasukan agak seimbang, namun SMK Derma dilihat lebih menguasai permainan dengan menggunakan pelbagai strategi serangan untuk mematahkan benteng lawan namun tidak berjaya. Manakala Penang Free School berjaya dengan taktikal bertahannya dengan 5 pertahanan.

Namun kegagalan memanafaatkan beberapa peluang keemasan pasukan SMK Derma, terpaksa berputih mata kerana gagal memecah 'badi kejohanan' : Naib Johan selama 4 tahun percubaan dalam perlawanan akhir.
Pujian harus diberikan kepada pasukan SMK Derma, selepas melalui pelbagai halangan dalam pasukan (kecederaan dan kad merah) namun berjaya juga menyajikan perlawanan yang menarik dan memberangsangkan (4 perlawanan tanpa kalah).

Tahniah juga kepada pasukan Bola Jaring SMK Derma yang meraih Naib Johan selepas tewas kepada juara bertahan, SMKT Bukit Mertajam. Dua pemain SMK Derma dipilih sebagai pemain terbaik Phim a/p Eran (Bola Jaring) dan Mohd Iqman Mohd Noor (Bolasepak).

Tahniah untuk semua kontijen SMK Derma semoga tahun hadapan lebih gemilang.
Maju Derma Maju Derma.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter