actions speak louder than words

Friday, April 03, 2009

Posted by yuss yusoff on Friday, April 03, 2009 in , | 1 comment
Havoc juga suasana ketika ini, dengan kes di Perak belum lagi diselesaikan mahkamah, tamatnya perhimpunan Agung UMNO yang penuh dengan kontroversi di mana pemimpin yang telah melakarkan dirinya dalam 'rekod yang tercalar' telah sebulat suara dipilih menjadi pemimpin. "KAGUMNYA SAYA"!!! Diikuti pula dengan 3 pilihanraya yang diadakan serentak sehinggakan merekodkan sejarah, 15 calon beradu nasib bagi menduduki satu kerusi tambah menghangatkan lagi suasana.

Tetapi isu-isu tersebut seolah-olah sejuk sedikit ketika pelantikan PM baru dijalankan pada hari ini. Termetrainya PM ke 6 ini, semua rakyat Malaysia mengharapkan perubahan yang besar dalam semua perkara terutamanya semangat " adil dan saksama" untuk semua.

Sebagai rakyat yang turut sama memerhatikan keadaan "kelam kelibut" di sekeliling kita, di mana semakin menjauhnya keadilan, memuncaknya keserakahan nafsu dan terlalu mendambakan habuan-habuan dunia, merasa teramat rimas, saya tertanya-tanya adakah tertunai hajat dan impian rakyat Malaysia...?

Teringat saya kata-kata Hugo Chavez ketika mengunjungi Mahmood Ahmadinejad (2 hari lepas), apabila ditanya pendapatnya tentang Barack Obama, maka dengan sinisnya beliau menjawab "Obama masih lagi mengetuai satu empayar kerajaan "yengki", tiada apa yang boleh diharapkan daripadanya, tetapi dia patut diberi peluang untuk mewujudkan satu kerajaan yang benar-benar demokratik yang bernama Amerika Syarikat". Jadi apakah begitu jadinya di Malaysia??? Benarkah "TEORI R.A.H.M.A.N" tetap terlaksana???

Sukar untuk menjawabnya, oleh kerana saya bukanlah seorang pakar dalam politik, namun saya rasa bolehlah kita renung bersama butir-butir dalam video ini...

1 comments:

nagaliar said...

siapa shj mengambil alih satu kerajaan @ pemerintahan yg tidak berlandaskan perlembagaan islam...serta tidak menjadikan al-quran n hadis sebagai panduan idup...kerajaan tu sama saja masalahnye...tiada keberkatan n endingnye akan kucar kacir gak akhirnye...x kira le sape2 pun menjadik PM...hu3

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter