actions speak louder than words

Wednesday, April 08, 2009

Posted by yuss yusoff on Wednesday, April 08, 2009 in , | No comments
Telah muktamad keputusan pilihanraya kecil di 3 kawasan yang berbeza. Masing-masing mengekalkan status-quo di tempat masing2. Tepat jangkaan awal pemerhati dan penganalisis politik. Agak sukar bagi pihak tertentu menerajah pihak lain walaupun menggunakan "senjata" yang memang tidak terduga oleh lawan masing2.

Sederas manapun gelombang yang melanda berjaya juga ditepis dengan mudah. Ini membuktikan bahawa kepercayaan, kefahaman, pegangan dan kemahuan pengundi2 amat-amat sukar digugat. Ini kerana mereka telah lama "terdidik" dengan isu2 yang sentiasa menyelubungi suasana hangat pilihanraya kali ini.

Banyak ulasan yang dibuat tentang keputusan pilihanraya tersebut oleh penganalisis politi yang paparkan di kaca2 TV. Namun pada hemat saya BN tidak pernah belajar dari kekalahan di Trengganu dan P.Pinang yang lepas. Kebobrokan menguasai media elektronik dan media cetak mungkin bahkan menghalang kebebasan akhbar yang lain dengan menggunakan akta2 yang tersedia ada, tanpa ada alasan yang munasabah, menjadikan BN makin dijauhi, di pandang sinis dan jelek.

Walaupun ada penawarnya yang ditaburkan oleh PM baru (memansuhkan larangan dan isu ISA) namun ianya sudah terlambat bagi meraih sokongan. Apapun TAHNIAH kepada Datuk Seri Nizar atas kemenangan.

Allahuakbar!

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter