actions speak louder than words

Thursday, March 22, 2012

Posted by yuss yusoff on Thursday, March 22, 2012 in , , , , , , | No comments
Salam.

Ianya hari yang menggembirakan buat seluruh warga Sains Kubang Pasu. Keputusan SPM yang dihebahkan kepada warga sekolah pada jam 10.30 pagi sangat mengujakan. Berkat usaha gigih pelajar dan guru-guru menggembleng tenaga tanpa mengira penat lelah dan tawakkal kepada Allah SWT akhirnya terbalas. Allah Maha Adil atas segalanya.

Dalam keputusan yang telah diumumkan pada pagi ini, keputusan SPM tahun 2011 ini seolah-olah mengubat kekecewaan tahun sebelumnya di mana gred purata sekolah yang dicatat 1.79 berbanding 2.14 pada tahun sebelumnya.

Apa yang paling menggembirakan 36 pelajar telah mendapat straight A  dalam semua matapelajaran yang diambil (9/10 matapelajaran) dari 156 calon yang menduduki peperiksaan SPM 2011 berbanding hanya 2 orang pd tahun sebelumnya. 

Khabar gembira juga apabila Ketua Sektor Pengurusan Akademik JPN Kedah Tuan Haji Asmee Hj Tajuddin, semasa hadir merasmikan Karnival Bahasa peringkat sekolah sebelah paginya telah memaklumkan SMS Kubang Pasu di antara 3 sekolah di Kedah yang berjaya meraih 100% lulus. 

Tahniah dan syabas buat semua.

sebahagian pelajar dan waris yang hadir
sebahagian pelajar yang mendapat straight A
sebahagian lagi...


0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter