actions speak louder than words

Wednesday, February 02, 2011

Posted by yuss yusoff on Wednesday, February 02, 2011 in , , | No comments
Salam.

Ketika pihak lain berkira-kira meraikan hari terakhir persekolahan sebelum cuti Tahun Baharu Cina (selama 6 hari), pihak SMSKP pula selangkah kehadapan dengan menganjurkan Majlis Interaksi Guru dan Ibu Bapa terutamanya bagi ibu bapa penjaga pelajar-pelajar yang mengambil peperiksaan PMR dan SPM.

Interaksi ini diharap dapat mengesan seawal mungkin kelemahan dan kekuatan yang ada pada pelajar-pelajar yang memungkinkan tindakan dapat diambil pada kadar segera oleh pihak sekolah dan ibu bapa penjaga ke arah mencapai kejayaan yang lebih gemilang dalam pepepriksaan PMR dan SPM.

Sumbangan idea dari ibu bapa penjaga juga amat dialu-alukan pada kali ini kerana ianya dilihat sesuatu yang amat bermakna kepada pihak guru dan sekolah, sekaligus diharap dapat memperbetul dan memperbaiki segala kelemahan yang ada kearah meningkatkan prestasi secara konsisten dan istiqamah.

Alhamdulillah kehadiran sebahagian besar ibu bapa penjaga ke majlis ini menunjukkan sikap keprihatinan yang tak berbelah bagi mereka tentang perkembangan dan prestasi anak-anak masing-masing. Semoga amalan diredhai Allah SWT. Insyaallah.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter