actions speak louder than words

Sunday, November 07, 2010

Posted by yuss yusoff on Sunday, November 07, 2010 in , , | No comments
Salam.

Terkejut juga kemarin, bila sampai je kat stesyen minyak sekitar Changlun (ada 4 buah kesemuanya) semuanya ditandakan dengan kon-kon merah, menggantikan deretan kereta pada hari-hari biasa sebelum ini. Wah hebat juga penangan 'bah' kali ini, semuanya menjadi kalut. Dalam Utusan pun ada dilaporkan DI SINI.

Katanya bekalan tidak dapat sampai ekoran penutupan jalan-jalan yang menghubungkan Alor Setar-Changlun, Alor Setar-Kangar menjangkau hari ke 3. Berita baiknya berkemungkinan hari ini bekalan akan pulih seperti biasa pada hari ini. Mudah-mudahan.

Itu baru sikit dugaan Allah SWT di Malaysia ni, ketika bersembang dengan rakan saya (En Azhar dari Banda Acheh, yang menyambung pengajiannya Phdnya di UUM) semasa beliau hadir ke rumah saya malam tadi, beliau menyebut kekalutan di Jogya dan Bandung (akibat merapi dan tsunami) lagi dahsyat berbanding di Malaysia.

Emm begitula suasananya bila kita sedang asyik leka dibuai kemewahan, tetiba musibah datang, tak tergantung lagi fahaman kita kepada Allah Yang Maha Esa lagi Maha Berkuasa.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter