actions speak louder than words

Thursday, October 07, 2010

Posted by yuss yusoff on Thursday, October 07, 2010 in , , | No comments
Salam.

Suasana di kebanyakan sekolah rendah dan menengah di Malaysia ketika ini agak 'happening'. Jika di sekolah, rendah para guru dan muridnya mula menarik nafas lega kerana selesai sudah UPSR 2 3 hari lepas.

Seumpama tercabut segala beban yang dipikul di bahu sekian lama. Kelegaan mereka ini, akan sampai kekemuncaknya apabila menerima keputusan yang diharap-harapkan suatu ketika kelak. Pada mas itu berkira-kira lah mereka. Berbaloikah usaha sekian lama atau sebaliknya.

Manakala di sekolah menengah pula calon-calon PMR sekarang ini bertungkus lumus menghadapi peperiksaan yang bakal menentukan hal tuju mereka di menengah atas nanti. Sudah tentu sekolah-sekolah terbaik menjadi impian dan pilihan calon-calon ini.

Namun begitu, suasana hangat ini tidak dirasakan di SMSKP, kerana tahun ini (2010) tiada calon yang mengambil PMR (tiada murid tingkatan 3). Jadi tumpuan khusus dihalakan kepada calon-calon sulung SPM sekolah yang berjumlah 112 orang itu.

Mereka ini dilonggokkan sepenuh pengharapan oleh seluruh warga sekolah untuk mencipta sesuatu yang akan dijadikan 'batu asas' kepada adik-adik. Sesuatu yang boleh dibanggakan dan dikenang sehayat usia. Sesuatu yang dapat menerajui kecemerlangan dan kejayaan. Insyaallah.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter