actions speak louder than words

Sunday, May 16, 2010

Posted by yuss yusoff on Sunday, May 16, 2010 in , , , | No comments
Salam.

Alhamdulillah sekali lagi dipanjangkan usia dan berkesempatan pula menyambut Hari Guru 2010. Hari di mana guru-guru dira`i secara formal, walaupun hakikatnya tidak perlu menunggu tanggal 16 Mei setiap tahun untuk menzahirkan rasa hormat, tangungjawab, terima kasih dan penghargaan kepada guru-guru. Namun tradisi telah merakamkan segalanya 16 Mei dipilih (sejak 1972 lagi).

Di SM Sains Kubang Pasu sambutan yang julung kali diadakan disambut meriah dengan acara perlawanan bola tampar, bola sepak dan sukaneka serta persembahan dari guru serta pelajar-pelajar.

Di kesempatan ini saya merakamkan ucapan jazakumullahu khairan kathiran kepada semua guru-guru yang telah mendidik saya seawal usia sehinggalah ke hari tua ini, khususnya di Madrasah Muhammadiah Pondok Sungai Durian (PHD) (Kuala Krai), SK Kuala Nal (Kuala Krai), SMK (A) Falahiah Pasir Pekan (Tumpat), API Universiti Malaya dan Maktab Peguruan Perlis (IPGM).

Ucapan tahniah dan terima kasih juga kepada rakan-rakan kerana ditakdirkan Allah SWT menjadi sang pendidik kepada anak bangsa khususnya guru-guru di SM Sains Sultan Iskandar (Mersing), SMK Derma (Kangar) dan SM Sains Kubang Pasu (Jitra).

Bersyukur dan bergembiralah dengan kerjaya kita semua.

Belangsungkawa : al-fatihah buat guruku : Ust Rashid Ahmad API Universiti Malaya jam 4.48 ptg 08 Mei 2010

Wassalam.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter