actions speak louder than words

Monday, November 17, 2008

Posted by yuss yusoff on Monday, November 17, 2008 in | No comments

Syawal, Zulkaedah, Zulhijjah. bulan-bulan yang mulia di mana hamba2 yang bertuah ditakdirkan menjadi tetamu Allah SWT menuju Baitillahilharam, melangsaikan rukun Islam yang masih lagi berbaki. Bukan semua manusia benasib baik, dalam kesibukan membaca berita di dada akhbar, menatap tv tentang keceriaan wajah-wajah tetamu Allah ini, kadangkala kita terkesamping , bahkan lupa tentang nasib mereka yang tidak berkesempatan.

Walaupun pada suatu ketika impian dan keinginan yang tersimpan selama ini seolah-olah bakal dijelmakan, namun Allah Maha Berkuasa,
masyaqqah yang dihadapi adalah dugaan yang memang tak disangka-sangka. Suatu ketika dukacita yang amat sangat saudara kita dari Thailand yang terkandas ditengah jalan, sekaligus memungkinkan harapan mereka menjadi tetamu Allah SWT berkecai. Namun disebalik kesusahan itu pasti ada penyelesaiannya. Kita merancang Allah yang menentukan. Dengan sifat al-`Alim, Allah mengotakan hajat yang suci murni dari hati hamba2nya yang tulus ikhlas. Alhamdulillah!

Apapun
hikmah Allah `Azzawajalla mengatasi segala-galanya. Sama-samalah kita berdoa agar tergolong dalam hambaNya yang dijemput melaksanakan hajj.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter