actions speak louder than words

Friday, November 14, 2008

Posted by yuss yusoff on Friday, November 14, 2008 in , | No comments

hari ini hari terakhir persekolahan, khususnya di utara ni. riak gembira terpancar di wajah pelajar2. mana taknya mcm2 perkara yang dirancang bakal dilaksanakan musim cuti ini. Tetapi cikgu2 pula berhempas pulas menyelesaikan kerja-kerja yang tak pernah selesai, dari kerja "pengkeranian" sehinggalah kerja "akauntan". andaikata tugasan itu bersangkut paut dengan orang lain sukarlah untuk dilangsaikan terutamanya hari terakhir persekolahan ini. masa ni tak mustahil cikgulah antara makhluk yang paling rajin atas muka bumi!.time is running out!

hari ini juga anak pelajar2 spm bertungkus lumus mempamerkan "persembahan" terbaik mereka mewakili tempoh 2 tahun "latihan" yang lalu. Andaikata prestasi terbaik dapat dijelmakan maka beruntunglah kalian, jika tidak....bertawakkallah wahai muridku...sesungguhnya Allah suka kepada mereka yang berserah (bertawakkal)

hari ini juga kedengaran cakap-cakap ibu bapa yang baru menerima keputusan UPSR. Ada sebahagiannya memang menjangkakan keputusan anak masing2. Tidak kurang juga ada yang jauh tersasar.redhalah sesungguhnya Allah Maha Berkuasa atas sesuatu perkara...
apapun selamat bercuti...sama2lah manafaatkan masa yang terluang.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter