actions speak louder than words

Wednesday, August 19, 2009

Posted by yuss yusoff on Wednesday, August 19, 2009 in , | 3 comments
Salam.

17 hb yang lepas hari yang mengujakan buat saya, dikurniakan Allah SWT cahayamata kedua. Lelaki. Semakin besar rasanya tanggungjawab yang perlu dipikul sebagai seorang bapa. Semakin mengerti erti susah payah seorang bapa (ayah) membesarkan seorang anak dengan harapan diselimuti segala kebaikan, dipesongkan segala kemudharatan semata-mata untuk anak, semoga dikurniakan dan mencapai tujuan. dipermudahkan Allah SWT jalan untuk

Kegembiraan saya agak terbatas hari itu bila mendapat SMS dari sahabat saya Roslan Esa (bekas Pegawai Istinbat di Perlis sekarang di JAKIM Putrajaya) "Pak Halim meninggal pagi tadi"... Innalillaahiwainnailaihiraji`uun... teringat serta merta wajah guru saya di API UM dulu (94-99). Abdul Halim Mat Diah (Prof. Madya masa tu) : cukup sinonim dengan gaya, cakap dan ideanya persis rakyat Indonesia sejati, bahkan cukup mahir dengan sejarah, tamadun dan politik Indonesia, tak keterlaluan jika dikatakan allahyarham lebih mahir tentang selok belok Indonesia berbanding segelintir rakyat Indonesia sendiri.

Hilang sebutir permata entah bila kilauan baru akan menjelma. Semoga dirahmati Allah sentiasa atas ilmu yang dicurahkan selama masa.

al-fatihah...

3 comments:

Azharuddin Ya'acob said...

tahniah ustaz...

ustyus said...

sama-sama azhar. dh nk jd dr. ni. kne istiqamah lebih skit.

azyan amalina said...

alhamdulillah..ustaz tgh sambung phD ke??

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter