actions speak louder than words

Friday, July 31, 2009

Posted by yuss yusoff on Friday, July 31, 2009 in | No comments
Salam.

Minggu yang agak sibuk kali ini. Kalut juga apabila terpaksa menjaga anak di wad (Putra Medical Centre) selama 4 hari yang penuh mencabar.

Kunjungan pemeriksaan biasa ke PMC akhirnya mendedahkan segalanya. Allah Maha Berkuasa dan Mengetahui atas segalanya, jauh beza dengan pengetahuan hambaNya.

Adalah sesuatu yang tidak dijangka kesukaran anak saya membuang air besar rupanya menunjukkan pemasaalahan yang agak serius diususnya, namun Allah SWT masih lagi menyayangi hambaNya.

Sepanjang tempoh 4 hari (3 hari saya cuti) di wad, hanya doa yang mampu saya panjatkan untuk kesejahteraan anak. (tidak lagi memikirkan tentang duit ringgit yang terpaksa dikorbankan (hampir 2k kosnya). Malah ianya sedikit sebanyak mengajar saya tentang kepentingan untuk tidak bertangguh, andainya berlaku sesuatu yang mencurigakan tentang anak-anak.

Alhamdulillah, selepas 4 hari menjalani pelbagai pemeriksaan, akhirnya anak perempuan saya disahkan pulih (dapat diubati walaupun mengambil masa yang lama).

Kecanggihan perubatan zaman ini tidak mampu memanfaatkan sesiapa (termasuk saya) andai kata "kita terlambat".

Wallahu`alam.

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter