actions speak louder than words

Saturday, April 25, 2009

Posted by yuss yusoff on Saturday, April 25, 2009 in , | No comments
Menunggu esok malam adalah satu debaran yang maha hebat buat penyokong-penyokong pasukan bolasepak Kelantan dan Selangor. Bagi Selangor ianya seakan mengulangi sejarah kegemilangan empat kali kejuaraan Piala FA. Namun bagi pemain, pegawai dan penyokong setia pasukan Kelantan ianya saat-saat yang penuh emosi.

Apa tidaknya, penantian 39 tahun bukanlah satu tempoh yang singkat. Kejayaan melangkah ke perlawanan akhir, ibarat bulan jatuh ke riba (peluang yang di cita telah pun tiba), cuma kebijaksanaan taktikal dan teknikal saja yang bakal menjadikan impian kejuaraan satu kenyataan.

Melihat promo di TV dan akhbar, teruja juga untuk menyaksikan dengan mata kepala sendiri 'pasukan tanah tumpah darah' beraksi dalam Piala yang penuh berprestij itu. Namun apakan daya berada jauh di utara dengan tangungjawab dan tugasan memustahilkan impian tersebut.

Teringat ketika zaman persekolahan di SMKA Falahiah, ada ketikanya sanggup berjalan kaki dari Pasir Pekan ke Stadium Sultan Muhammad IV (kadangkala menumpang lori dari Kg Laut : bersesak-sesak di belakang lori yang hanyir dengan bau ikan, udang dan sotong : tak kisahla janji dapat tengok bola. Dengan slogan Gomo Kelate Gomo, nama-nama pemain import seperti Bhonpoop Praphut, Vicheat Kongmak, Anang Phasaeng menjadi pujaan semua...

Pastinya harapan tinggi ditujukan untuk pasukan Kelantan semoga berjaya mengelek piala ke negeri CikSiti Wan Kembang, Tanah Serendah Sekebun Bunga. Ayuh Wira Merah !

0 comments:

Search Our Site

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter